Tarihselcilere itirazım ve sorularım II


Ali Bardakoğlu’nun Şahsında
Tarihselcilere itirazım ve sorularım II
Ne İstiyorsunuz? Örnek Modeliniz Nerede?

Akademisyensiniz, Diyanet İşleri Başkanlığı yaptınız, dünyayı da tanıdınız, kemal döneminizdesiniz, konuşuyor ve yazıyorsunuz. Ülkemiz için bir kazançsınız. Biz de sormadan edemiyoruz. 

Kur’ân’da yer alan hangi “Haddi/Ceza kuralını”, hangi “Sosyo-ekonomik hükmü” nasıl değiştireceksiniz?

Mesela yukarıda değinenlere ek olarak “günümüz sosyalojisinde” yer bulunulamayacağını ileri sürdüğünüz görüşlerinizin bir kısmından mülhem soralım;

 Kısas

Yüce Kitabımız Kur’ân’ın Kısas adını verdiğimükemmel üstü mükemmel bir Kur’ânî ceza sistemimiz var. Suçta ve  cezada şahsilik ilkesini pekiştiren, mağdura ve maktulün varislerine yetki veren, yapılana bire bir ceza yanısıra af ve tazminat seçeneklerini de içeren, sayılı ilkeleri muhtevi Kıssası mı, yoksa onun özel kısmını oluşturan katile ölüm  cezasını mı ilga edeceğiz?  Bu soruları sormakla galiba haksızlık ediyoruz. Çünkü Allah suçlardan koruyucu; fertlere ve topluma hayat bahşedici bu  sistemini yüceliğini ancak akıl ve gönül birlikteliğini kurabilenlerin kavraya bileceğini bildiriyor?(Bakara 179) İnsanlık Kısas’tan daha muhteşem bir ceza sistemi oluşturabildi mi?

Silahlı Savaş

Emperyalist mütecavizlere karşı vermekle yükümlü olduğumuz silahlı savaşı mı yürürlükten düşüreceğiz? İslâm dünyasını sömürmeyi sürdürmeye kararlı   Emperyalistlerin oryantalistler ve içimizdeki işbirlikçileriyle öldürmeye çalıştıkları silahlı cihad ruhumuzu yitirirsek nasıl ayağa kalkacağız? Bir fikrimiz var mı?

Faiz

Borca dayalı para basım sistemi yanısıra dünyamızın en azim sömürü aracı olan faizi mi helâl kılacağız? Faiz sarmalına alınarak kanı emilen dünyanın ve ülkemizin hal-i pür melali  bizi uyarmayacak mı? Allah ve Resülü’nün savaş açılmasını emrettiği  modern eşkıyaya  Diyanet gibi dolaylı destek vermeye devam mı edeceğiz?

Celde Cezası

Kur’ân’da yer almadığı için Recme hayır diyelim de dört şahidin şahitliği ile sabit olan yani alenen yapılan zinaya Celde/yüz sopa cezasını da mı çağdışı göreceğiz?

Çok Eşlilik

Asrımız dünyasında örneğin Almanya, Amerika ve Fransa vs. de her bir  erkek ve kadın ömrü boyunca ortalama 15 cinsel partnerle ilişki yaşarken ancak kadınların onayıyla işlerlik kazanabilecek olan üstelik hukukî ve ahlâkî sorumluluğu da muhtevi olan ruhsat nitelikli çok eşliliğe mi günümüz sosyolojisinde yer bulamayacağız?

Seküler Demokrasi

İnsanın insanı sömürmesine mani değiştirilemezleriyle insanlığın ümidi olan İslâm ile ayarlı demokrasiye hayır deyip, örgütlü kişilerin, kurumların ve uluslararası şirketlerin egemenliğine açık seküler demokrasiye mi evet diyeceğiz?

Hırsızlık Cezası

Mal gibi can da dokunulmazdır. Bütün kavgaların, cinayetlerin, işgallerin ve savaşların uğruna yapıldığı, hukuki ve diplomatik eylemelerin yolunda seferber edildiği, ölüme varan cezaların biçildiği mallara uzanan hırsızların ellerini kesme cezamızı ilkel mi bulacağız? Emperyalist emellerle kendi aralarında yaptıkları iki cihan harbi ile milyonlarca insanı katleden ve hâlâ katletmekte olan karanlık  batı medeniyeti ile mi bağdaştıramayacağız? Hırsızlığı tanımlamada ve ceza nisabının belirlemede sıkıntı yok. Çünkü Kur’ânımız tanımlayıp belirlemiyor.

Erkeğe ve Kadına Boşama Hakkı

Kur’ân’a göre mehir verecek, nafakayı üstlenecek ve boşama halinde boşama tazminatı ödeyecek (Bakara 241) kocaya doğrudan boşama, kadına da mehiri iade koşuluyla ve yargı kararıyla boşanma hakkını veren özkürlükçü ve insan onuruna saygılı muhteşem bir Kur’ânî boşanma sistemine sahibiz. Bunu mu uygulanamaz görüyoruz?

Kadının Şahidliği

Şahidliği gizleyenin kalbi günahkâr olur” ifadeleriyle temelleri atılan şahitlik sistemimizin ekonomik konulara has olarak “biri unutursa diğeri hatırlatsın” gerekçesiyle bir erkeğe karşılık iki kadın şahitliği konusunu nasıl oluyor da anlayamıyoruz? Konunun işlendiği Bakara 282’de “Eksetu ve Ekvemu/ daha adil ve daha sağlam olur” ifadeleriyle yalnızca tercih edilebilir olduğu bildirilen kadının şahitliği konusunu nasıl bir cehalet adına sömürmeye devam ediyoruz? 

Ergenlik Öncesi Evlilik

Hele hele sömürülen şu ergenlik öncesi çocukların evlendirilmesi konusu yok mu? Geleneksel fıkhımızda onaylanan ama Kur’ânımızda ancak ergenlik ve ergenlik üstü rüşt şartıyla onaylanan bu konuyu birçok âyet yanı sıra Talak sûresinin 4. ayetinin kasıtla aleyhte yorumlanarak  İslâm’a yamanmasını gerçek kabul edip İslâm’ı yetersiz mi göreceğiz?

Mîras Sistemi

Allah kullarına zulmeder mi? Eşit değil ama yüklenen göreve göre hak tevzi eden adil bir miras sistemimiz var. Aileyi kurma, eşe ön tazminat niteliki mehir verme ve bir ömür boyunca da ailenin nafakasını temin etme görevini yüklediğiniz erkeğe kadına eşit miras vermek zulüm değil midir? Sizin batıl sanınız üzere erkeğe erkek olduğu için verilen, kadından da kadın olduğu için kesilen  bir şey yok.

İslâm’a eksiklik yamamada maharetlisiniz, anladık. Bir de  de resmi nikâh merasimi sonrasında ölen kocanın karısına mîras verdiği halde aylarca karnında, yıllarca kucağında ve ömür boyunca da kalbinde taşıdığı  oğlunun anasına mirastan pay vermeyen yürürlükteki zalim sistemi eleştirseniz ya?

Sakın ha modern dönemde şartlar değişti demeye kalkmayın. Ne zamandan beri Allah’ın Kitabı değil de batıl şartlar hareket noktamız oldu? Binlerce ilahiyat akademisyeni ve Kuramer ne işe yarar?

Zina, Eşcinsellik

Diğer bütün sorularımızın aksine savunduğunuzu iddia etmeksizin soralım: İnsanlığın geleceğini ve insanlık ahlâkını tehdit eden zinayı mı, eşcinselliği mi meşrulaştıracağız? 

http://www.alirizademircan.net/tarihselcilere-itirazim-ve-sorularim-ii-ali-bardakoglunun-sahsinda-4-562h.html



Sexual Life According To IslamİSLAMA ƏSASƏN SEKSUAL HƏYATСЕКСУАЛЬНАЯ ЖИЗНЬ СОГЛАСНО КАНОНАМ ИСЛАМАئىسلامدا جىنسىي تۇرمۇشبيان حكم استرقاق الأسيرات و الاستغلال الجنسي لهن في ضوء القرآن والسنة
Ana Sayfa | Biyografi | Eserleri | Cuma Hutbeleri | İnceleme Makale | Güncel Konular | Haberler | İletişim